درباره لگو و تاريخچه اسباب بازي هاي لگو

اغلب شما در دوران کودکی با اسباب بازی هایی به نام لگو تعامل داشتید. لگوها آجرهای‌ پلاستیکی محبوبی هستند که با کنار هم قرار دادن آنها اشکال مختلفی ایجاد می کنید. این اسباب بازی سال هاست که توسط کودکان استفاده می شود و نسل های زیادی از آن به خوبی یاد می کنند. این اسباب بازی ها آنقدر محبوب و دوست داشتنی هستند که افراد در هر سنی دوست دارند با آنها بازی کنند. همچنین ممکن است علاقه مند باشید که درباره لگو و تاریخچه اسباب بازی های لگو بدانید.

لگو چیست؟

فکر نمی کنم کسی نداند اسباب بازی لگو چیست. مطمئنم همه شما این اسباب بازی ها را از دوران کودکی خود می شناسید. حتی اگر شرکت لگو را نمی شناسید، احتمالا سازه های مختلفی را با اسباب بازی های آنها ساخته اید. اما در کل برای اینکه بدانید لگو چیست باید بگویم که اسباب بازی های لگو قطعات پلاستیکی هستند که می توانید آنها را به صورت آجر روی هم قرار دهید. بنابراین، شما می توانید هر شکلی که می خواهید با آن درست کنید.

لگو یکی از محبوب ترین اسباب بازی های کودکان است به طوری که همه کودکان دنیا طرفدار آن هستند. اگر به تاریخچه شرکت لگو نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که این برند سال هاست که محصولی محبوب و پرطرفدار بوده است. این آجر های کوچک رنگارنگ که برای کودکان بسیار جذاب هستند، علاوه بر جنبه سرگرمی، در افزایش خلاقیت و آموزش کودک نیز موثر خواهند بود.

در واقع، کودک در حین بازی مهارت های زیادی را با اتصال قطعات و جدا کردن آن ها یاد می گیرد. این اسباب بازی به دلیل کارایی بالا و مزایای متعددی که برای کودکان به ارمغان می آورد، یک بازی کامل و مفید به حساب می آید.

تاریخچه اسباب بازی لگو

حالا که متوجه شدید لگو چیست، بهتر است داستان شرکت لگو را بدانید. شاید برای شما جالب باشد که چگونه این شرکت شروع به کار کرد و چگونه در طول زمان به یک برند محبوب تبدیل شد.

آقای اوله کرک کریستینسن خالق و سازنده لگو است و شرکت لگو را در دانمارک در سال 1932 تأسیس کرد. اکنون می‌پرسید لگو چیست؟ این کلمه از زبان دانمارکی گرفته شده است و ترکیبی از دو کلمه دانمارکی و به معنای خوب بازی کردن است.

از سال 1919، اوله کرک کریستینسن در ساخت درب و پنجره برای ساختمان های چوبی شرکت داشته است. در سال 1932 بر اثر مشکلات اقتصادی و شرایط نامساعد مالی، تجارت او دچار بحران شد و وضعیت شرکت بسیار نابسامان شد. به همین دلیل، آقای اول کرک کریستینسن تصمیم گرفت عروسک های چوبی بسازد و آنها را بفروشد تا اوضاع را اصلاح کند. در واقع می توان گفت که تاریخچه کمپانی لگو از همان زمان شروع می شود. سپس شروع به ساخت اسباب بازی های زیادی کرد. این اسباب بازی ها همان لگوهای امروزی بودند که از چوب ساخته می شدند و بیشتر به صورت هواپیما، ماشین و ... می آمدند.

پس از مدتی آقای اول کرک کریستینسن تصمیم گرفت نامی مناسب برای شرکت خود انتخاب کند و در نهایت با کمک سایر همکاران نام لگو را برای این شرکت انتخاب کردند. از آنجایی که موسس گروه لگو به کیفیت اسباب بازی های خود اهمیت زیادی می داد، از بهترین چوب برای ساخت آنها استفاده کرد.

به دلیل کیفیت و زیبایی محصولات شرکت اسباب‌بازی لگو، با آشنایی بیشتر افراد با این اسباب‌بازی و درک اینکه لگو چیست، تعداد خرید از این شرکت افزایش یافت و این روند ادامه یافت. در تاریخچه کمپانی لگو در دوران جنگ جهانی مشخص است که این بازی ها حتی در آن زمان هم طرفداران خود را از دست ندادند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شد.

همانطور که گفتم برند اسباب بازی لگو برای ساخت اسباب بازی های خود از چوب استفاده می کرد. این روند ادامه پیدا کرد تا اینکه در سال 1947، مدیریت شرکت لگو تصمیم گرفت برای تولید اسباب بازی از پلاستیک به جای چوب استفاده کند. اسباب بازی های لگو در آن زمان از پلاستیک ساخته می شد و در بازاری متفاوت از امروز فروخته می شد.

پس از مرگ اوله کرک کریستینسن در سال 1958، فعالیت های شرکت لگو به رهبری پسرش ادامه یافت. سال 1960 بود که کارخانه اسباب بازی سازی لگو آتش گرفت. از آنجایی که نیمی از اسباب‌بازی‌های کارخانه هنوز چوبی بودند، دامنه آتش‌سوزی افزایش یافت و آتش خسارت زیادی به شرکت وارد کرد. پس از این اتفاق، شرکت لگو از پلاستیک برای ساخت تمام اسباب بازی های خود استفاده کرد. اما در این سال ها افراد بیشتری برند لگو را در کشورهای دیگر می شناسند. این برند در دنیا شهرت زیادی پیدا کرده است و محصولات آن در کشورهای فرانسه، آلمان، سوئد، بریتانیای کبیر و ... به فروش می رسد.

بعدها شرکت اسباب بازی لگو قطعات و لوازم جانبی دیگری را برای بازی کودکان عرضه کرد. این شرکت همچنین آجرهای بزرگ می سازد تا کودکان بتوانند از آنها استفاده کنند. با گذشت زمان مجموعه های لگو و مدل های زیبای کودکان مانند جنگ ستارگان، فضا، دزدان دریایی، قلعه ها و... وارد بازار شدند.از وقتی مردم در سراسر جهان می دانند لگو چیست، دوست دارند با آن بازی کنند و خاطرات خوشی با آن بسازند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.